Van Colombia naar Ecuador

5 september 2015 - Otavalo, Ecuador

Hoi allemaal!

Het laatste verhaal kwam uit Colombia. Aangezien we al bijna 3 weken in Ecuador zijn is het wel weer eens tijd voor een update! In San Gil zijn we gaan raften en paragliden! Vooral het paragliden was een super coole ervaring, zo cool om relaxed boven de bergen te zweven.
Vanuit San Gil hebben we ook een klein uitstapje naar Barichara gedaan, een klein authentiek dorpje dat wel eens als filmset dient. Het was schattig en mooi maar na een uur hadden we het wel gezien.

De laatste paar dagen in Colombia hebben we in Bogota doorgebracht. We logeerden bij een neef van een oud collega van Maikel. Super lief en leuk dat hij twee wildvreemden in zijn huis liet! Ondanks de taal barrière - en met veel google translate- hebben we het echt heel gezellig gehad met z'n drietjes. We zijn onder andere naar het goud museum en het Botero museum gegaan. Bogota is op zich geen hele leuke stad maar het was erg gezellig! In de stad zagen we zelfs cavia races midden op straat! :)
Colombia was echt geweldig! We hadden er eerlijk gezegd niet veel van verwacht en waren ook niet van plan om zo lang te blijven. Echt een aanrader!

Maandag 17 augustus vlogen we naar Quito, de hoofdstad van Ecuador. De eerste dag in Quito werd Maik ziek helaas. Toen hij na een dagje in bed weer beter was gingen we de stad verkennen en alle bezienswaardigheden langs. Quito is een erg mooie maar enorm grote stad. We zijn met de kabelbaan naar 4km hoogte gegaan om de hele stad te kunnen bewonderen. Van de dreigende vulkaan hebben we overigens niks gemerkt. Wel waren er in de stad demonstraties waardoor de stad letterlijk zwart zag van de ME en politie! De ME was klaar voor een oorlog, de demonstranten stonden alleen een beetje te trommelen en toeteren...

Vanuit Quito zijn we naar de evenaar gegaan. Ze hebben er een heel circus van gemaakt maar ondanks dat was het leuk om eventjes op het midden van de aarde te staan!

Omdat het walvis seizoen bijna afgelopen was zijn we van Quito naar Puerto Lopez aan de kust gegaan. We boekten een tripje naar Isla de la Plata (zilver eiland) waar we met een bootje heen gingen. Onderweg hebben we echt super veel walvissen gezien en alsof ze er voor betaald kregen  sprongen ze vet vaak omhoog! :) Op het eiland hebben we veel blue footed boobies gezien (blauwvoetgent).

Na de geweldige walvis dag gingen we naar Montañita, een surfer dude dorpje. Hier werd Simone ziek. Helaas niet maar 1 dag zoals Maik maar  meteen een goede week! Gelukkig hebben we net voordat Simone ziek was nog een paar uurtjes kunnen surfen! Na het verbreken van een hechte relatie met de wc, een paar uur aan het infuus in het ziekenhuis en met een flinke antibiotica kuur gingen we naar Mindo. Mindo ligt hoog in het nevelwoud. Hier hebben we mooi gewandeld, hebben we een zipline parcours van 3500 meter gedaan en hebben we brownies gegeten! Ecuador staat natuurlijk onder andere bekend om de chocolade dus dat moesten we proeven! In Mindo hebben we ook een nachtwandeling gedaan. We zagen verschillende soorten spinnen, kikkers en een beestje dat familie is van de buidelrat. Mindo is het birdwatchers paradijs. Nu gaan wij niet zo snel uren met een verrekijker op een steen zitten wachten maar het was stiekem heel cool toen we een toekan van heel dichtbij zagen!

Met een BVOtje (brownie voor onderweg) zijn we van Mindo naar Otavalo gegaan. Otavalo staat bekend om de geweldige ligging tussen de bergen en vulkanen EN om de markt met handcraft spulletjes. SHOPPEN!!! Simone heeft flink ingeslagen. Alles is handgemaakt en kleurrijk en vrolijk! In Otavalo hebben we ook een vulkaan beklommen, de fuya fuya vulkaan. Super zwaar maar erg cool! We stonden in de wolkjes! Doordat we in korte tijd ruim 700 meter klommen vanaf al een flinke hoogte hadden we totaal geen evenwicht meer! Op handen en voeten (letterlijk) bereikten we de top!

Nu zijn we in de Intag vallei, de middle of nowhere! 2 daagjes lekker in het thermale zwembad liggen, beetje zonnen, relaxen en met hondjes wandelen. Het volgende avontuur: de Amazone!

Liefs,
Simone en Maikel

1. Marion:
    5 september 2015
    Wat een super gaaf avontuur weer. Jullie zien en beleven heel veel. Jammer dat jullie even ziek zijn geweest maar gelukkig toch weer gezond. Blijf gezellig schrijven en ik zou zeggen blijf voorzichtig en we wachten weer op jullie volgend reisverslag. Dikke knuffel van ons xxxx
  2. Mariska:
    Wat gaaf weer om te lezen, kreeg de mail over de update in bed dus in bed liggen lezen haha
    Heel leuk allemaal en ben benieuwd naar het volgende avontuur!
    Xxx
  3. Bert & Wilma:
    Maikel & Simone,
    wederom een geweldig verhaal en naturlijk een mooie beleving die jullie hebben mee gemaakt.
    We zijn stiekem een beetje jaloers op jullie belevenisen. Blijf vooral genieten.
  4. Marion:
    Trouwens mooie pictures
  5. Marion:
  6. Elise:
    6 september 2015
    Klinkt weer allemaal heel goed. Behalve het ziek zijn dan. Hopelijk was dit het en gaat het de rest van jullie reis goed. Maar gave dingen gedaan iig, dat paragliden, ziplinen,surfen.. heel cool! Nou, heeeel veel plezier in de amazone! Ben benieuwd wat jullie daar allemaal gaan beleven! X
  7. Daniëlle:
    Hi Lieverds! We hebben al even bijgekletst via skype, dus dit was een herkenbaar verhaal voor het grootste deel. Ben ontzettend blij dat je na een ziekenhuisbezoek wel weer helemaal opgeknapt bent meis! En van al die prachtige verschillende spinnen.. ach ieder z'n hobby ;) grinnik.. maar heerlijk dat jullie nu even heerlijk aan het relaxen zijn. KLINKT HEERLIJK en helemaal verdiend weer! en... is de chocolade van Equador ook echt heeeel erg lekker?? dikke kussen en knuffels van ons!
  8. Roel:
    6 september 2015
    Mooi verhaal weer. Ben blij dat iedereen weer beter is:) x
  9. Mike:
    7 september 2015
    Zo ik heb er net een paar nachtdiensten op zitten dus mooi de tijd om weer ff te genieten van jullie mooie avontuur hihi erg gaaf allemaal zeg... Goed dat jullie beide weer hersteld zijn en lekker verder kunnen...enjoy en we zien het volgende verhaal graag tegemoet. Greets uit Alkmaar
  10. Joriene en erik:
    Hi lieverds!
    Jullie zijn wel echt echt avonturiers hoor! vulkanen beklimmen toe maar! voorzichtig doen dat het niet te heet wordt onder de voetjes hoor! en een priveshow van de walvissen, jullie hebben echt net de twee dingen gedaan die vet hoog op m'n bucketlijstje staan! dan moet ik nu maar snel het noorderlicht gaat bekijken ;-P ps. prachtige foto's die op de evenaar is heel erg lief! dikke kus van ons!
  11. Irene:
    20 september 2015
    Wat gaaf!! Bewaren jullie wat chocola voor mama Irene??